Opleiden

InspirAktie heeft in 2017 – 2018 een aantal studenten van de WUR in het vak Persuasion & Communication begeleid.
De vraagstelling lag op het vlak van de beeldvorming rond het jaarrond wild eten.

Zomerse kost

In Nederland zijn wij geneigd te denken dat er zoiets als een wild seizoen bestaat en dat zou zo rond de winter liggen.
Om je heen kijkend in de zomer is het niet moeilijk je voor te stellen dat de beschikbaarheid van wild inmiddels ruimschoots is. Zoals bijvoorbeeld wilde ganzen, maar ook de reeën die steeds meer in aantal toenemen. Mede door onze inrichting en gebruik van het landschap.
Ook het beeld van wild als een zware, donkere smaak behoeft bijstelling. Niets is zo lekker als een frisse zomersalade met sappige handpeer en stukjes dun gesneden koudgerookte ganzenborstfilet.
 
 

Scharreligste vlees


Er is dus geen enkele reden om vlees van allerlei exotische dieren uit verre oorden te importeren, als we het mooiste vlees gewoon uit onze eigen polders kunnen oogsten.
We zullen in de toekomst allemaal minder vlees gaan eten. Maar als je dan vlees eet, zorg dat je de beste keuze maakt.
Ook het Wereld Natuurfonds Duitsland komt in eigen onderzoek tot dezelfde conclusie.

Resultaat

Verschillende groepen studenten hebben zich in bovenstaande verdiept en zijn met verschillende suggesties en strategieën gekomen. Dit hebben zij gepresenteerd in een werkstuk en een video pitch.
Tenslotte zullen de resultaten ook nog tijdens de Food Professional Day 2018 worden gepresenteerd.